SD, M, KD och L ville igår se en misstroendeförklaring mot justitieminister Morgan Johansson och statsminister Magdalena Andersson hotade att avgå om hennes justitieminister föll i omröstningen. Med andra ord ytterligare en eventuell regeringskris – igen. Som om vi inte haft tillräckligt med sådana på sistone, det känns som att regeringskriserna haglat tätt under den gångna mandatperioden. Magdalena Andersson själv har ju redan hunnit avgå en gång – bara timmarna efter att hon tillträdde på posten. Så nu verkade det som att det eventuellt var dags igen och Andersson verkade uppriktigt förbannad över den uppståndna situationen. Och jag kan förstå henne, det kanske inte riktigt är rätt läge att leka polsk riksdag just nu.


