Visar: 1 - 5 av 5 RESULTAT
Grand Hotell Saltsjöbaden Service och serviceyrken

Bittra piller skall man svälja – inte tugga

För en dryg vecka sedan skrev jag ett öppet brev till Grand Hotell i Saltsjöbaden efter ett antal mindre lyckade vistelser på hotellet. Jag hade mejlat dem ett antal gånger kring vår upplevelse av hotellet, men man har inte ens bemödat sig med att besvara mejlen – vilket föranledde att jag skrev ett mindre positivt …

Dagens tistel Grand Hotell Saltsjöbaden

Öppet brev till Grand hotell i Saltsjöbaden

Ibland blir man ganska trött på somliga företag, när det hela tiden händer saker som ger smolk i bägaren när man vill ha några trevliga dagar. Tyvärr är Grand hotell i Saltsjöbaden ett sådant företag – trots att man gärna vill tro det annorlunda om ett så pass anrikt hotell. Vi har bott där ett …

Dagbok

Vardagen knackar återigen på dörren efter att man blivit bortskämd ett par dagar

Så är vi hemkomna från Trosa efter att ha haft ett par fantastiska dagar i denna pittoreska stad och på det rätt kända stadshotellet. Allt var ju en del i sambons födelsedagsfirande och jag hade bokat in oss som en överraskning. Allt hon visste när vi satte oss i bilen, var att vi skulle bo på hotell någonstans i Sverige – men mer än så hade jag inte berättat. Hon fick i måndags – på sin födelsedag – instruktioner för vad som skulle packas med och framåt eftermiddagen bar det av söderut ifrån Stockholm. Och allteftersom vi närmade oss, började hon sakta ana vart vi var på väg – men det var först när vi parkerade på stadshotellets parkering som hon till fullo förstod vart det var vi skulle.

Dagbok

Jag har blivit kidnappad!!

Så är en intensiv vecka över, fast den här gången är det med visst vemod jag ser att veckan är slut. Grejen är att jag fyllt år och firandet har liksom inte riktigt tagit slut under den gångna veckan. Normalt sett brukar jag vara ganska blygsam när det kommer till födelsedagsfirande, men i år blev det lite annorlunda. Visserligen var en stor del av firandet inget som jag själv varit involverad i planeringen av, så det finns trots allt en förklaring till att det blev så mycket firande som det blev.
Redan i måndags fick jag den första presenten, flera dagar innan den riktiga födelsedagen. Då var det min sambo som var i farten i levererade en ”kidnappning”, det enda jag i förväg vetat om var att inte planera in något från och med måndag eftermiddag och några dagar framåt. Så jag visste förstås i förväg att något var i görningen, men inte vad. Vid tretiden på måndagseftermiddagen blir vi upphämtade av en taxi, som kör oss till Yasuragi i Nacka. Min sambo hade lyckats hålla hemligt vad vi skulle göra – och jag förstod inte förrän vi steg ur taxin vad det faktiskt var vi skulle göra. Vi har länge pratat om Yasuragi, så jag blev glatt överraskad när jag insåg vad som var inbokat några dagar framöver. Vi var inbokade för tre övernattningar med tillhörande spa, bad, mat och massage.

Dagbok

På hemmaplan igen

Det var faktiskt med en viss känsla av vemod vi steg av Estlandsbåten i Värtahamnen i Stockholm igår morse. Även om min mage trilskats under merparten av resan, har vi haft en avslappnande vecka på Ösel och det kändes inte på något vis roligt när vi checkade ut från hotellet torsdags morse.