Det smärtar verkligen, det gör så ont. Men jag har börjat inse att det snart är dags för ny dator. Sakta men säkert, bit för bit börjar min nuvarande dator att ge upp. Allting tar tid och man måste ett evinnerligt tålamod när man sitter vid datorn. Den är välanvänd, det ska erkännas – jag har suttit många, många timmar vid datorn. Så egentligen kanske det inte är så konstigt att den börjar ge upp så smått. Men det är oerhört taskig tajming, jag har helt enkelt inte råd med en ny dator just nu. Framförallt inte när man just har flyttat och sedan varit sjukskriven under merparten av våren, då har min inte särskilt mycket pengar över till annat än det allra viktigaste.
Frågan är väl om det någonsin är ett bra läge att datorn ger upp? Men det finns dåliga tillfällen och sen finns det sämre tillfällen. Och det här är ett sämre tillfälle, minst sagt.