Juli brukar vara en ganska lugn månad i många avseenden. Det märks när man rör sig på stan att det är semestertider, inte ens den stockholmska rusningstrafiken är sig riktigt lik under denna högsommarmånad. Så länge man inte jobbar inom turist- eller resebranschen går oftast tempot på jobbet ner under semestertiderna. Istället kan det ofta vara svårt att få tag på folk, det är inte alltid självklart vem man ska prata med om olika saker när ordinarie personal är på semester. Även i min enskilda firma märks semestertiderna av. Normalt brukar jag ha en till två bokningar per vecka, men nu under juli har jag inte fått en enda förfrågan. Något som egentligen är helt normalt, just juli brukar vara en lugn månad rent generellt. Så har det varit varje år sedan jag startade min firma för några år sedan.







